Nyt tänne saapuu postaus (näin aikaisessa ja niin) Göteborgin reissusta! Olin siis vierailemassa kaupungissa ihan ensimmäistä kertaa oikein kunnolla, mikä oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. Hieno kaupunki! Tosin sää hieman kyllä jarrutti meitä - tuuli ja satoi ihan hirveästi!
Saavuin tosiaan Göteborgiin junalla, ja tämä juna-asema sijaitsee ihan keskustan tuntumassa, jossa on myöskin iso bussiasema. Siellä sitten hengailin reilun tunnin odotellen Tuulin saapumista lentokenttäbussilla - tästä alkoi meidän "loma"! Tai Tuulin loma ja minun... Noh, kyllä se aika lomalta tuntui!
Kuumien kaakaoiden siivittämänä lähdettiin sieltä asemalta sitten keskustaan. Minä tarjosin, totta kai! Hieno tervetulijaislahja vai mitä? Käppäiltiin siitä tien yli suureen ostoskeskukseen, täytettynä H&M'llä, GinaTricoilla ja näin edespäin, ei täältä mitään hirveän erityisiä kauppoja löydy... Ostoskeskuksella oli kyllä kokoa! Pyörittiin siellä aika monta tuntia ympäriinsä ja nähtiin mm. polttariporukka jossa naiseksi puettu sulhanen tanssi ruotsalaista bugg -tanssia vanhemman naisen kanssa keskellä ostaria, sekä slowmotion - komiikko! Tämä miekkonen oli kyllä aika hauska, ja kyllä sen poikaparan kärsimystä katsellessa nauratti kanssa... ;)
Otettiin siellä oikein kunnon turistirundi kaksikerroksisen bussin kanssa (jäimme suosiolla alakertaan) ja mentiin noin neljänkymmenen minuutin kierros ympäri keskustaa. Kuulokkeista tuli englanniksi tietoa ja olihan se tosi mielenkiintoinen kierros! Nyt meinaan tiedämme että Göteborg on rakennettu niin mutaiselle maalle että Bruce Springsteenin keikan aikana areenan perustukset olivat liikkuneet paikoiltaan ihmisten pomppiessa... Kiinnostavaa!
Käytiin myös syömässä oikein perusruotsalainen ateria, perunamuusia, lihapullia, kerana puolukkakastike ja salaatti. Oli vieläpä melko halpaa, nopea valmistus ja hyvää! Yllätyttiin oikein positiivisesti.
Göteborg oli kaupunkina tosi nätti ja monipuolinen! Olisi ihan toisen visiitin arvoinen kyllä, jossain välissä täytyy kyllä ehtiä... Sää hieman verotti meidän vierailua, ei ole hauska jäätyä :/
Reissun alku - Varbergin juna-asema!
Kustaa II Aadolf
| Göteborgin tuomiokirkon sisältä - uteliaat turistit urkkimassa |
| Kotoisa olo! |
| Eka kerta Starbucksissa! |
// Niin! Otettiinhan me vielä verinäytteetkin siellä ostoskeskuksessa... Veriryhmäkseni paljastui A+, joka on veriryhmänä aika yleinen. Meidät yritettiin värvätä elintenluovuttajaksikin mutta kansalaisuus otti taas vastaan tässä asiassa. Voisin melkeinpä tehdä listan miksi ärsyttää olla vain Suomen kansalainen eikä esim. yleisesti eurooppalainen! Olisi monet asiat paljon helpompia... :D
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti