![]() |
| Lanzarote |
Tästä se siis alkaa, laitetaan näin hieman etukäteen jo ensimmäinen postaus. Tai no etukäteen, kaikki mitä tänne tulee vaikuttaa tulevaan. Eli ehkä pysytte paremmin kärryillä tulevasta jos laitan infoa jo tänne!
Tällä hetkellä eletään melkeinpä odotuksen aikaa. Enkä tarkoita joulun odotusta - jotenkin kummallisesti koko juhla on jäänyt sivummalle kun päässä pyörii jo tammikuu - missä silloin mennään? Nyt odotellaan sitä että minä valaistun (ja tätä saadaankin sitten odotella!) ja että muista mahdollisista paikoista tulisi jonkinlaista informaatiota.
Tilanne on tällä hetkellä tälläinen:
- - Nazar Nordic on etsimässä matka/aktiviteettioppaita Turkkiin. Näihin työpaikkoihin olen hakenut, jolloin sain sähköpostin jonka mukaan he ovat kiinnostuneita. Sain viestin mukana linkin ensimmäiseen persoonallisuustestiin, johon vastasin. Tämän jälkeen tuli viesti jonka mukaan pisteeni ovat riittäneet toiseen vaiheeseen, ja toinen testi! 120 kysymystä kaksi kertaa... Tämä työ alkaisi maaliskuussa, seuraavasta mahdollisesta testistä ei mitään tietoa...
Tunnen itseni väsyneeksi usein.
Ystäväni ajattelevat minun olevan johtajatyyppiä
Elämäni on arkipäiväistä
Lapsi itkee tippuneen jäätelönsä vieressä kadulla - kävelen ohi
+ 116 muuta
Vastausvaihtoehdot:
Väite pitää hyvin paikkansa
Väite pitää jotenkuten paikkansa
Väite ei pidä paikkaansa
Väite ei pidä ihan paikkaansa
- - Animajobs on hakemassa Tourist entertaineria Espanjaan. Tänne hain, jonka jälkeen sain sähköpostin jonka mukaan sen vuoksi, ettei minulla ole kokemusta, minun pitäisi käydä yhtiön järjestämä kurssi. Tämän jälkeen työllistyy 97% varmuudella kohteeseen. Vastattuani olevani kiinnostunut sain puhelinsoiton Madridista; viiden aikaan illalla juuri kaartaessani urheiluliikkeen pihalle. Voin sanoa että olin aluksi hieman pöllämystynyt! Haastattelu puhelimessa meni kuitenkin ihan hyvin, sain selvittää miksi olisin hyvä työhön, millaisia urheilutaustani, kielitaitoni yms ovat. Tällä hetkellä minulla on paikka tälle kurssille ja uutenvuoteen asti aikaa miettiä. Lanzarotella minun pitäisi olla tällöin jo 20.01.2012.
Niille, jotka ihmettelevät, mikä tourist entertainer on, Animajobs on selvittänyt sitä nettisivuillaan näin:
We have posed the question to them, to the entertainers, on the Wall on our Facebook -site: For them, how would they describe the job of tourist entertainer?
For some, entertainment is an art, for others it is a totally unique experience. All agree that to be an entertainer, you don’t only plan activities around entertainment, whether sports, children or night shows, but you are also, and mainly, a Public Relations specialist with great talent with people.
We stuck with the definition by Guma Mike (his Facebook alias):
An entertainer must have an attractive personality capable of stirring admiration. The entertainer is someone with the power to transmit energy, to motivate, to help, to be aware, have fun, be vital, energetic, informative, adore children, very and I mean very polite and very charismatic as well. And most importantly, it all has to be natural—insists Guma Mike—people know when you are faking it and in the XXI century, if you have a big heart and perform with passion, you are guaranteed success wherever you go. But every entertainer has to recognise, you will never be loved by everyone!
![]() |
| Kuva Lanzaroten Tourist entertainer -kurssilta marraskuulta |
- Olen myös saanut Italiasta kutsun työhaastatteluun Hämeenlinnaan, mutta tämä on kuitenkin vain kesätyö, johon haastattelukin olisi vasta maaliskuussa. Näin kauaa en Suomessa aio viihtyä!
- Finnmatkat hylkäsi hakemuksen matkaoppaaksi. Tämän luulen johtuvan siitä, että kun tein hakemusta, yksi olennainen kysymys oli: Täytätkö tämän vuoden aikana 20 vuotta? Enkä minä siihen voinut vastata kyllä, vuoden 2011 puolella kuitenkin vielä oltiin. Jos olisin täyttänyt hakemuksen esim. 3. päivä, jolloin hakuaikaa vielä oli, olisin voinut vastata myöntävästi. Ikä on kuitenkin näissä hommissa sen verran tärkeä, että uskon sen ainakin vaikuttaneen asiaan!
- Muille matkanjärjestäjille kuten Aurinkomatkat, Apollomatkat ja Tjäreborg olen laittanut hakemuksia, mutta vielä ei ole kuulunut mitään...
Tilanne on kuitenkin nyt sellainen, että joulun jälkeen jos ei Nazarin/jonkun muun puolelta kuulu mitään mielenkiintoisempaa lähden Lanzarotelle. Siinä onkin sitten käytännön hommia tammikuun osalle paljon, täytyy järjestellä ties mitä, hankkia työvaatteita yms... Riittävästi informaatiota olen ainakin työstä, kurssista yms saanut, ovat olleet erittäin perusteellisia ja sähköposti tarvitsee vain laittaa menemään jos kysymystä tulee mieleen, tai vaikkapa ihan soittaa!
Että tämmöistä. Lisäinformaatiota tulee tänne kun sitä saan tai ihan tyhmää hölpötystä vaan, yrittääkää kestää (jos teitä lukijoita edes on/tulee!)



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti