tiistai 4. joulukuuta 2012

#71 Luukku 4 - Jouluvalmisteluja

Neljäs luukku!

Luukku 1 - Ruåtsalaiset liikenteessä
Luukku 2 - Tjolöholms slott
Luukku 3 - Asiat, joista en pidä Ruotsissa
Luukku 4 - Jouluvalmisteluja





Pakkohan sitä on jo hieman alkaa valmistelemaan! :) Tässä nyt mitä tähän mennessä on tehty. 



 Eilen lähti postipaketti kohti Suomea (14kg). Täällä sisällä ehkä yllätyksiä, ehkä ei! Tuo ruskea väri ei ole paketin oikea väri vaan se on teippiä... Tyttöjen kanssa oli hauskaa käyttää koko teippirulla! Eipähän ainakaan pitäisi aueta/rikkoutua matkalla... Tämän jälkeen se olikin niin ruma että oli pakko laittaa vähän narua ympärille, hups.




 Ensimmäiset glögit! Tämän nappasin torstaina (eli vielä marraskuun puolella...) ICA'sta itselleni, Malmön suklaatehtaassa tehtyä, suklaaglögiä! Täytyy sanoa että hieman tujua oli ensin, laitoin pikkuisen vettä sekaan ja namnam! Tässä oli hurjasti jopa kahteen mukilliseen glögiä mutta hinta ei päätä huimannut, ~250 kruunua. 




Tämän hieman valottuneen kuvan avulla näette oman kalenterini, sekä ihan normaalin että myöskin kotiinpaluukalenterin. Yksi lappu per yksi aamu! Tytöt koristelivat niitä vielä kauniisti...



Tässä yksi "koristelluista". K=korv=makkara. Naamalla ja käsillä varusteltuja makkaroita löytyikin useammastakin luukusta, ne oli hiiiirmu hauskoja tyttöjen mielestä... 



Tämä ei siis yksi omista luukuistani vaan tyttöjen itsetekemä - nyt kun he aloittavat kirjoittamisen opettelua niin varsinkin e ja i menee helposti sekaisin, mutta kyllä tuosta selvää saa!




Opetin tytöt sanomaan moi moi samaan tyyliin kuin täällä sanotaan hej hej! Tämän ne oppivat ihan hirveän nopeasti ja ovat väläytelleet tätä mm. Skypekeskusteluissani :D Kirjoitusasusta ei oltu ihan varmoja ensin... Näitäkin lappuja heiluteltiin webbikameran edessä vastaanottajan iloksi :D

Edellisen au pairin kynttilät saivat päästä käyttöön meikäläisen kanssa, onnistuin polttamaan tuota yhtäkin jo kauniisti...


 Suklaakalenteri täytyy tietysti olla! Tästä tytöt tulevat aina katsomaan joka päivä mikä kuva tuli... Heillä itsellään on varmaan kolme omaa kalenteria!



Ensimmäisenä adventtina mekin jopa laitettiin jouluvalot. Meikä sai tälläisen kivan kynttilikön :)



Eilen se viimein tapahtui, mitä olen odottanut pitkän aikaa! En osannut edes kuvitella että se tulisi näin nopeasti, vaikka puolen Ruotsia olikin jo lumen peitossa. Eli lumi siis saapui tänne etelä-Ruotsiinkin! Ja sitä tupruttaa kyllä siihen malliin ettei ihan heti sula!








Näiden lisäksi olen tietysti ostanut joululahjoja (aikaisessa jopa!) ja kuunnellut joululauluja, sekä tietysti käynyt katsomassa pukkia! Hyviä jouluvalmisteluja kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti