Ruotsista lähtö sujui hyvin, tyttöjen joulujuhlan jälkeen laitettiin vielä illalla (20.päivä) lentoon kiinalanen lyhty matkustusonnea varten, mikä oli mielestäni ihana ele :) Sain tytöiltä ja perheen vanhemmilta joululahjat. Tyttöjen lahjasta paljastui One Directionin Take me home cd'n (limited edition vielä!), mistä sain yhdet jouluaaton parhaimmista nauruista... Tyttöjen kujeilevat ilmeet ennen lähtöä löivätkin yht'äkkiä järkeä! Perheen vanhemmilta sain taasen ruotsinkielisen pokkarikirjan, Jonas Jonasson - Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, aivan mahtava kirja muuten!
Kotimatka sujuikin mainiosti, vaikka kone Poriin lähtikin Tukholmasta vähän myöhässä. Paljoa ylimääräistä vaihtoaikaa Tukholmassa ei ollut, joten viiletin suoraan check-in'iin, ja sen jälkeen jouduttiinkin odottamaan lentokenttäbussissa melkein tunnin verran että vihdoin päästiin koneeseen.
Porista kurvailtiin ruokakaupan kautta kotiin ja siellähän oltiin jo pihalla meikäläistä odottamassa! :) Ilta jatkuikin sitten tyttöjen kanssa saunaillalla meidän uudessa ulkosaunassa, mikä oli aiiivan mahtavaa, rentouttavaa ja piristävää! Kylmä breezer, lämmin sauna ja paras seura :) Uni tuli sinä iltana hyvin!
Joulu meni ohi rauhassa ja sen jälkeen aloitettiin kämpän metsästys. Heti samana päivänä eli 28. joulukuuta sain jo hehkuttaa Facebookissa näin:
Tanja Laimi
28. joulukuuta 2012
Kerrankin lykästää - tällä kertaa se johti siihen että lähdin avaimet rikkaampana mutta vapauttani köyhempänä pois Turusta: Tervetuloa 2013, olen sidottu turkulainen sopimussakon uhalla :)))
Mä en koskaan juo enää
No, lupaukset on luotu rikottaviksi vai miten se meni?
Vuosi on kuitenkin alkanut kivasti, olen aivan rakastunut Turkuun (tuomiokirkko, kirjasto, Turun linna... historianörtti kiittää 8D )! Käyn osa-aikatöissä sekä opiskelen joitain kursseja avoimessa yliopistossa. Ratsastelen vapaa-ajalla, sekä yritän lukea hurjaa vauhtia historian valintakokeisiin. Kansainvälisyysteema on jatkunut täälläkin suunnalla, sillä olen käynyt Couchsurffing -meeting'eissä ja tavannut paljon uusia, hauskoja ihmisiä! Tarjosin myös sohvani puolalaiselle tytölle yöksi hänen tullessaan vierailemaan Suomeen ja pidin Turku touring'ia hänelle ja kolmelle muulle puolalaiselle, kaikki heistä olivat tosi kivoja! :)
Että sellaista! :) Blogiini on eksynyt paljon ihmisiä, jotka etsivät tietoja ulkomailla työskentelystä, joten ajattelin seuraavaksi kirjoittaa vähän tietoja siitä, kunhan kerkeän. Mitäs piditte tästä päivityksestä? :>





Ei kommentteja:
Lähetä kommentti