torstai 20. joulukuuta 2012

#87 - Luukku 20 - J & F

Luukku 20!





Luukku 1 - Ruåtsalaiset liikenteessä
Luukku 2 - Tjolöholms slott
Luukku 3 - Asiat, joista en pidä Ruotsissa
Luukku 4 - Jouluvalmisteluja
Luukku 5 - Shit I love
Luukku 6 - Asioita joita arvostan Suomessa
Luukku 7 - Suomalaisuus Ruotsissa
Luukku 8 - Ruotsalainen joulupöytä
Luukku 9 - Ruotsin hevosmaailmaa
Luukku 10 - Kuulumisia
Luukku 11 - Sekoile ruotsiksi!
Luukku 12 - Asiat, joista pidän Ruotsissa
Luukku 13 - Vuoden 2012 hienoimmat paikat
Luukku 14 - Musiikkia
Luukku 15 - Tee- se-itse riikinruotsi
Luukku 16 - Lucia -juhlinnat
Luukku 17 - Au pair: plussat ja miinukset
Luukku 18 - Varberg joulutunnelmissa
Luukku 19 - Miten pakata matkalaukku
Luukku 20 - J & F



Kahdeskymmenes luukku jo! Huimaa! Olen päässyt tähän asti joten kyllä nyt vielä nämä loput luukut saadaan kahlattua läpi! Tänään on vielä kiirus päivä, pitää mennä kirjastoon, tytöillä on koulun joulujuhla, täytyy tehdä check-in ja tulostaa lentoliput, pakata vielä lisää.... Hui! TJ1 kuulostaa harvinaisen lohdulliselta.

Tänään ajattelin kuitenkin kirjoittaa Tasmaanian tuholaisista eli Joannasta ja Fredricasta. Tämän tekstin haluaisin olevan sellainen, että voisin lukea sen myöhemminkin ja muistella kaikkea hauskaa. Tähän postaukseen olen lisännyt paljon kuvia, joista joitain on varmasti nähty jo aikaisemmin. Aikajärjestyksessä ne eivät ole, joten hypitään vähän ajasta toiseen.

Ihan yleisesti voisin tässä alussa sanoa että kaksoset ovat olleet melkoisen helppoja kaitsettavia! Alussa, kun en tiennyt vielä kaikkea, he itse osasivat auttaa ja kertoivat mitä kuuluu tehdä. He ovat melkoisen itsenäisiä eivätkä ole koko ajan riippuvaisia jonkun tuesta. Samaan aikaan tämä voi kuitenkin joskus aiheuttaa vähän ongelmia - meidän mielipiteet kun ei aina ihan kohtaa... 

Yleisesti tytöt ovat sekä luonteeltaan että ulkonäöltään hyvin samanlaisia. Yritin aluksi etsiä luonteista eroavaisuuksia, esim. toinen on hiljaisempi, mutta näiden kohdalla se ei kyllä toteudu. Yksi koulun opettajista kertoikin heidän erottamisensa toisistaan olleen aluksi todella hankalaa, sillä kummallakin tytöllä on samat kiinnostuksen kohteet ja melko usein samanlaiset vaatteet.... He ovat kummatkin tosi sosiaalisia ja suurimman osan aikaa iloisia, reippaita ja vähän yliaktiivisiakin... :D

Miten heidät sitten erottaa toisistaan? Sen opettelemiseen meni itseltä ainakin viikko. Nykyään pystyn kuulemaan jo äänen perusteella kumpi kaksosista se on, mutta aluksi oli todella vaikeuksia. Silloin huutelin vain nimiä, viidenkymmenen prosentin mahdollisuudella olin oikeassa.... Nykyään kuitenkin näkee että Fredrica on hieman pidempi kuin Joanna ja Joannalla on hieman pyöreämmät kasvot. Heidän äänensä kuulostavat hieman erilaisilta ja Joanna puhuu pehmeämmin. Nopeasti katsottuna joskus menee kyllä sekaisin siltikin... 

Tytöt ovat kummatkin todella kilpailuhenkisiä, ja joka asiasta pitääkin tehdä kisa. Sen häviäminen onkin sitten elämää suurempi asia... Tytöt ovat todella hyviä voimistelussa, ja tekevät spagaatteja, kärrynpyöriä yms ihan tuosta vaan. Youtubesta katsomiensa videoiden ja voimistelutuntien avulla he opettelevat koko ajan lisää. Tytöt kuitenkin tykkäävät myös ratsastaa, vaikkakin se on enemmänkin maastopainoitteista. Ensi vuonna heidän kuitenkin pitää jo päättää, kumpaan he haluavat panostaa, voimisteluun vai ratsastukseen. Tällä hetkellä hevoset ovat viemässä kisaa! Sen lisäksi tytöt käyvät myös uimakoulussa.

Tietokone ja televisio vievät kyllä siltikin vähän liikaa aikaa tyttöjen elämästä... Joka aamu aamupalan syönti on yhtä hankaluutta kun lastenohjelmat kiinnittävät huomion johonkin ihan muualle kuin sinne murolautaseen.. Hästnet on suosittu sivusto, sieltä katsotaan jo uutta ponia ensi keväälle! Netissä myös pelataan pelejä, katsotaan lastenohjelmia ja tulostetaan värityskuvia. 

Annetaanko kuitenkin kuvien puhua puolestaan? :)




Sulkapallo oli yksi elämää suuremmista kilpailuista... Tässä Joanna lyömässä. Ajankohtana lokakuu?
 Fredricaa naurattaa :D

Joanna lehtikasassa :)


"Ota kuva kun me heitetään lehtiä ilmaan!!"


Joanna unohtunut haaveilemaan...




 Joanna ja Romario, lämpimän syyskuun aikana oli hyvä ratsastella :)





 Fredrica ja Miranda - "Esteet on kivoja mut meistä ei tule esteratsastajia, se on vaarallista!" Katsotaan sitten kun kasvatte ja kouluratsastus tympii... ;)




Ihan ensimmäisiä päiviä kun oltiin käymässä Varbergin linnoituksella, tytöt eivät voineet vastustaa kiusausta käydä kastamassa varpaat... Jos oikein näen ylemmässä kuvassa Joanna ja alemmassa Fredrica (en ole yhtään varma!).


Yhdessä vaiheessa oikeat hevoset eivät kiinnostaneet lainkaan, Playmobilen kanssa oli paljon kivempi leikkiä! 

Ihan ensimmäisiä päiviä, ruskettuneet tytöt :)





Elokuun puolella, ensimmäisiä päiviä sen jälkeen kun saavuin. Tytöt olivat aivan innoissaan uimisesta, vesi oli vielä kivan lämmintä! Sielläkin päästiin kärrynpyöriä tekemään... 




 Viime viikolla tehtailtiin pipareita, oli tosi hauskaa! Tytöillä oli kuitenkin aikamoinen kiire, ensin oli kiire saada piparit uuniin, sitten kiire päästä koristelemaan niitä... Nämä olivat jotenkin kummallisesti kyllä kadonneet jo seuraavaan aamuun mennessä??



Halloween! Tytöillä oli hauskaa :)



"Ota meidän kampauksista kuva ja laita se sinne nettiin!" Yhtenä sadepäivänä sain leikkiä kampaajaa... :D





Tytöt taas ratsailla, nyt alkaa olemaan jo syksyä. Fredrica ylemmässä Romarion kanssa ja alemmassa Joanna & Ryttis :)





Maastoilu oli kivaa!


Yleistä riehumista ratsastuksen jälkeen...






Valokuvaussessio... Huomatkaa chapsit ja kisahousut sekä ruusuke... ;) Kuvat onnistuivat vaikkakin sitä ennen tytöt parkuivat ja tappelivat... Tämä oli yksi sellaisista päivistä jolloin suosiolla painuttiin sisälle eikä lähdetty sen jälkeen ratsastamaan! 



Tuulin ollessa täällä tytöt intoutuivat esittämään tanssiesityksen... Fredrica miehen roolissa ja Joanna naisena :) 





Tälläistä siis tänään! :) Taidan jatkaa pakkausta....

2 kommenttia:

  1. Ei liity nyt tähän postaukseen mitenkään mun asia, mutta toivottavasti ei haittaa. :-) Oon pitkään unelmoinut lähteväni ulkomaille töihin, mielessä on pyörinyt Animation Teamin jutut, mutta nyt bongasin myös tuon Animajobsin, missä säkin oot ollut? Löysin tän sun blogin ihan googlaamalla. Todella vähän löytyy mitään juttuja netistä kyseisestä työstä, lieneekö sitten niin uusi juttu suomalaisille nuorille? Anyway, olisin todella kiinnostunut kuulemaan enemmänkin. Eniten mietityttää, että millainen sun englannin taito oli, kun hait työtä? Puhun itse äidinkielenä suomea ja lisäksi ruotsia, ranskaa sekä englantia. Kaikkia kohtalaisesti, mutta englanti epäilyttää, sillä sitä pitää käyttää jatkuvasti. Toisaalta olen matkaillut suhteellisen paljon, eikä ikinä ole tullut tilanteita, etten olisi pärjännyt. Tulipas mun kommentista pitkä, toivottavasti jaksat lukea! :-D Todella hyviä sun kirjoitukset kyseisestä työstä, etenkin kun oot kirjoittanut myös huonoistakin puolista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eipä mitään, näitä kysymyksiä on tullut itse asiassa aika paljonkin, alan oleen jo ihan expertti vastaamaan :D Joo olin siis Acttiv -nimisellä yhtiöllä töissä, jonka sivusto toi Animajobs on, missä ne ettii ittelleen työntekijöitä. On se kait silleen aika uusi juttu, mutta ei kuitenkaan niin kovin, luulen vaan että kukaan ei oo blogia yms siitä kirjoittanut ennen :D

      Mun englanninkielentaitoni oli aika lailla äidinkielen tasolla, että henkilökohtaisesti en osaa tohon vastata. Mulla kuitenkin oli tosi monta kaveria joihin siis tutustuin myöhemmin Espanjassa, jotka työskenteli samalle firmalle, ja puhuin... no, aika hauskaa englantia :D Varsinkin nämä espanjalaiset. Ei noissa hommissa ketään kiinnosta että onko sun kieliopppis täydellinen tai et joudutko kiertämään jonkun sanan kun et tiedä mitä se on englanniksi :D Yleisesti ihmiset jotka tohon työhön päätyy on tosi avoimia ja positiivisia ja turistit sitten taas hyvällä tuulella ja arvostaa jo yritystäkin ;) Monipuolinen kielienosaaminen on tossa työssä todellakin plussa, mutta kannattaa pitää mielessä että sulta todellakin kysytään sitten noiden kielten taitoa, ja edellytetään että osaat puhua sitä sitten työssäsi (nimilappuun tulee ihan sitä varten kieltenliput jne) että pieni treeni ei koskaan oo pahitteeksi, vaikkakin tuolla kyllä saa treenattua ihan huomaamattaan! :)

      Mut joo kiitos vaan, laita vaikka sähköpostia (tanja.-92[at]suomi24.fi) jos haluut kysyä lisää :)

      Poista