keskiviikko 28. joulukuuta 2011

#10 Oliko ihan pakko?

Näin alkuun voin sanoa että ei, minun kohdallani asiat eivät koskaan suju niin kuin suunnittelen! Aina jotain tulee vastaan ja heittääkin KOKO tilanteen päälaelleen, jos ei nyt aivan puhuta jostain voileivän tekemisestä. 


Senpä takia olen ärsyyntynytkin tänään. Tai ärsyyntynyt ja ärsyyntynyt, jossain määrin tuo ominaisuus on ihan hyväkin, mutta... Astellessani siinä pikkuruisessa lähikaupaksi itseään kutsuvassa kopperossa puhelimeni soi. Tuntemattomiin numeroihin suhtaudun yleensä aika varauksella mutta kokemus on tällä hetkellä opettanut että niihin kannattaa vastata. Muun muassa Animajobsin haastattelu olisi muuten jäänyt tekemättä! Ja niin, tähänhän tämä liittyy.


Nazarin puhelinhaastattelu. Jos joku raapii siellä päätään ihmettelee mikä ihmeen Nazar, kehottaisin tutustumaan ensimmäiseen postaukseen. (Niitähän on täällä jo huimat kymmenen, wau!) Nazarhan on siis pohjoismaalainen matkatoimisto joka etsi matkaopasta Turkkiin. Olin sinne jo lähettänyt niin CV'tä kuin motivaatiokirjettä ja tehnyt myös kaksi persoonallisuustestiä, eli päässyt jo kolmesta seulasta läpi. 


Edellisestä oli jo vierähtänyt aikaa eikä siinä mainittu koska/ jos ollenkaan saisin lisätietoa mikä tilanne on. Tänään kuitenkin puhelin pirahti ja kysyttiin, olisiko viidelle kysymykselle aikaa. Tässä ne ovat:


- Miksi haluat Nazarin matkaoppaaksi?


- Mitä tiedät matkaoppaan työstä, mistä pidät, mistä et?


- Millainen elämäntilanne sinulla on, asutko omillasi, vanhempien luona, sinkku yms?


- Describe yourself in English


- Jos pääset tästä haastattelusta seuraavaan vaiheeseen, oletko kykenevä tulemaan Helsinkiin haastatteluihin 21.-22.01?


Ja nyt kun plussaatte 1 + 1 tajuatte että ihminen ei voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan. 21. päivä minun pitäisi olla jo lentämässä kohti Lanzarotea, joten samaan aikaan en voi olla Helsingissä.


Ja nyt kohtaamme dilemman. Voi Turkki! Enpähän panisi tosiaan pahakseni jos sinne pääsisin takaisin. Mutta Espanja vaikuttaa niiiiin kivalta.


Tällä hetkellä olen nyt kyllä kallistumassa Espanjan puoleen (edelleen), mutta lupasivat Nazarilta lähettää vähän tätä hakuprosessia koskevaa informaatiota että tiedän minkälaiset mahdollisuudet minulla olisi saada tämä paikka. Katsotaan... 


Tälläiset tilanteet saavat mut aina jossittelemaan, mutta entä jos? Entä jos kuitenkin saisin tuon paikan ja lähtisinkin Turkkiin? Mutta sitten jäisi Espanja kokematta. Eikö ole muuten ärsyttävää tämä mun jossittelu? Tiedän, se ärsyttää allekirjoittanutta kaikista eniten! Yrittäkää kestää, minä yritän ainakin ;)


PS. kävin tänään leikkauttamassa ja värjäämässä tukan aurinkoista muuttokohdettani varten, ja tälläinen siitä tuli:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti