maanantai 9. tammikuuta 2012

#14 Maanpetturi!

Hui miten dramaattinen otsikko tänään! Noh, ei tarvitse pelästyä kuitenkaan, vitsi vitsinä. Tämä lausahdus juontaa juurensa tämän aamuisen ah-niin-ihanaan virastokierrokseen. Mitenkäs paremmin sitä maanantaiaamunsa viettäisi?


Aivan ensimmäiseksi kuitenkin kävin ensin täällä, teettämässä itselleni tukipohjalliset kenkiini. Polvivammainen kun olen, joka on jo fysioterapeutilla todettu, ne olivat melkoisen tarpeelliset. Ja tekijänä oli hei vielä mies joka käväisi pienellä työmatkalla tuossa viime syksynä Etelä-Koreassa järjestetyissä YU:n MM-kisoissa ;) 


Oli melkoisen jännää kun jalkaa väänneltiin sitten vähän niin kuin joka asennossa ja katsottiin niin kävellessä kuin ylöspäin nostettaessa kun toiselle jalalle painoa laittaessa jajajajaja... Ja sitten sainkin seisoskella joidenkin ihme tyynyjen päällä ja muovailla näitä pohjallisia itselleni, lopullisesti ne ovat valmiit torstaina. Kivasti maksoivatkin että kyllä kelpasi olla vähän astetta parempi tutkimus! 


Ja sen jälkeen lähdinkin navigaattorin opastamana harhailemaan kohti maistraattia. Ajoin sentään vain hieman ohi ja jouduin reippailemaan aamupakkasissa mutta löysinpähän paikalle. Täydellisesti kaikki ei tietystikään voinut mennä - jonotusnumerokoneesta loppui sattumoisin juuri minun kohdallani paperi. Jei! 


Noh, sieltä sitten sain kuitenkin muuttoilmoituslomakkeen ja pyydettyä itselleni sen syntymätodistuksen leiman kanssa. Ne saan kyllä vasta torstaina ja siinä samalla otetaan parit notaarikopiot passistani. Olenko mahtanut jo sanoa kuinka paljon tykkään paperihommista? Toooosi paljon - not. 







Noissa kuvissa tuo kasa saattaa näyttää pieniltä, mutta sitä kapulakieltä suomennellessa se on melkoisen iso! Kasassa muuttoilmoitusta ja KELA:lle ilmoitusta jnejnejne... 


Paperihommista puheenollen, E-lippukin lennolle oli tälläinen "pieni":




Maistraatin jälkeen huristelin vielä sitten oikein innoissani kohti houkuttelevaa määränpäätäni - verotoimistoa. Painelin sinne sitten jälkiviisasti pahimpaan maanantai-aamuruuhkaan, jesh. Vain kuusi ihmistä ennen... Siellä sitten istuskeltiin melkeinpä parinkymmenen ihmisen kanssa. Onneksi kaikilla ei ollut kuitenkaan samalle virkailijalle asiaa! 


Siinä sitten vihdoin päästyäni paikalle selvitin asiani: Mites tämän Suomen verotuksen kanssa jos on Espanjassa espanjalaisen yhtiön palkkalistoilla? Vastaus oli oikein lyhyesti ja yksinkertaisesti: Suomeen et veroja maksa, ilmoitat vaan tulot. Ja tästä pääsimmekin jo otsikkoon: Aijaijai mikä maanpetturi, kun veronsakin maksaa Espanjaan! Hyi minua. 


Puuh sen jälkeen hakemaan ruokaa ja kotiin. Olipahan siinä jo puolen päivää jonoteltu ja selvitelty, herännyt olin jo kukon laulun aikaan (siis seitsemältä) ja Raumalla olin jo varttia vajaa yhdeksän!


Liitänpähän tähän vielä TJ 11 kunniaksi parit kuvat.


Uudet tanssikengät! Aika simppelit mutta kivat. 






Uusi meikkipussi!


Matkalaukku johon on heitelty jo jotain tavaroita - miten se voi olla nyt jo noin täynnä??? 





PS. Tuleva kuukauden asuinpaikkani: Kliks! Me like the bath in every room. Hyvältä näyttää meinaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti