tiistai 10. tammikuuta 2012

#15 2012 - It ain't the end


Tänään havahduin syvällisistä (köhköh) pohdinnoistani huomaamaan että tällä hetkellähän ollaan jo kymmentä päivää menossa vuotta 2012. Ilokseni kuitenkin huomasin että vuosi on alkanut sellaisissa merkeissä joissa sen oikeasti olen aina halunnut alkavan - ikinä se ei ole kuitenkaan onnistunut. Huomattava helpotuksen tunne on aivan ihana kun tajuaa, että ne kahleet, jotka ovat minua vanginneet jo pidemmän aikaa ovat vihdoinkin rauenneet. Vaikka niitä ei itse tietoisesti ole edes huomannut niin nyt, kun ne ovat poissa, on ero valtava!

Omalta osaltaan tähän on vaikuttanut pian häämöttävä muutto. Kuten olen monille jo sanonutkin, tuntuu hyvältä ajatella että pystyy aloittamaan kaiken ihan puhtaalta pohjalta, mutta pystyy kuitenkin säilyttämään yhteyden niihin ihmisiin joihin haluaa pitää yhteyden ja muut asiat säilyvät vielä siellä, mihin ne jätänkin siltä varalta että haluankin palata. Voin tässä nyt sanoa että huomattavan menetyksen joka todellakin jätti jälkensä rakkain harrastukseni ei tuntunutkaan enää hyvältä. Aikansa kutakin ehkä, mutta nyt on pakko lähteä katsomaan mitä muita mahdollisuuksia on eikä jäädä vain vatvomaan. Muistot ovat, ja ne jäävät rakkaina mieleen. 

Forever & Always.

Vuoden 2012 alkuun liittyi siis huomattavaa helpotusta siitä, että pystyn aloittamaan elämäni uudestaan ilman sitä ilmapiiriä ja niitä ihmisiä, jotka myrkyttävät vain elämääni. Ne, jotka olivat jääneet jäljelle, olivatkin ne, joista oikeasti välitin ja jotka näyttivät, että ovat vierellä pysyäkseni siinä. Kiitos teille, osa varmasti lukee tämän tekstin, ilman teitä en olisi nyt tässä. 

Tähän kirjoitukseen sain inspiraation täältä. 

Jutun alkutekstissa lukee näin:

Moni tekee ruokavalion kevennyspäätöksen joulun jälkeen, mutta mitäpä jos tekisit saman palveluksen koko elämällesi: Hylkää turha kiire, päästä irti liiasta tavarasta ja sano tiukka "ei" ihmisille, jotka kuluttavat energiavarastojasi.
Keveämpi elämä tuo lisää energiaa ja antaa sinun keskittyä niihin asioita, joita itse pidät tärkeinä.

Lueskelin kohtia, joihin osasin hyvin samaistua.  

1. Luovu turhasta tavarasta


Viime viikkoisen suursiivouksen jälkeen polttoon lähti kaksi muovikassillista aivan täyttä turhuutta, paljon papereita ja turhaa tilpehööriä lähti pois. Ja tilaa tuli oikein kohisemalla! Lehdet mahtuivat paremmin hyllyyn ja lattialta lähti tavarakasoja, huokaisin oikein tyytyväisyydestä syvään! Vaatekaapista lensi pois sellaisia vaatteita joita oikeasti en käytä tai jotka jopa olivat rikki, mutta joita ei vain viitsinytraaskinuthalunnut heittää pois. Nyt lähtivät, huspois! 

2. Päästä irti energiavarkaista


Ei, tässä kuvassa ei ole energiavarkaita! 

Nyt varmaan hieman ihmettelette mitä näillä energiavarkailla tarkoitetaan, vaihdetaanko nyt lamput energiasäästölamppuihin vai mitä? Mutta ei, MTV3 selittää termin näin:

Onko sinunkin ympärilläsi energiavarkaita? Ihmisiä, jotka hiljalleen nakertavat osan jaksamisestasi omaan käyttöönsä.
Otetaan esimerkki: Ystäväsi Anna soittaa todellisia maratonpuheluita, joiden aikana hän tilittää milloin mistäkin: Huonosta miesonnestaan, typerästä pomostaan ja omista ongelmistaan. Toki ystäviä on myös kuunneltava ja autettava vaikeiden aikojen yli, mutta myös vastavuoroisuus on hyvä muistaa.

Tämä on myös tehty, mutta enemmänkin kyllä jo viime vuoden puolella. Eipähän tarvitse murehtia enää näin uuden vuoden puolella tästä! Ne ihmiset jotka tällä hetkellä elämässäni ovat eivät todellakaan ole energiavarkaita! 


3. Ota aikaa itsellesi


Tätäkin on jo aloiteltu, tosin siinä paperihommien ja asioilla juoksemisen välissä. Sen jälkeen kuitenkin kun lopetin työt vuoden vaihteen jälkeen on ajan ottaminen ja yleinen energiamäärä ollut täysin erilaista.

 Olen ottanut aikaa käydäkseni kuntosalilla sekä tanssimassa, enkä usko että koskaan on ollut parempi olo kuin treenin jälkeen! Tämän vuoden puolella voin sanoa raahautuneeni kuntokeskukselta aina hymy naamalla pois, olin sitten kuinka väsynyt! Sen jälkeen kun olen jättänyt huimaavan korkeat odotukseni itseltäni olen alkanut nauttia tekemisestä ihan vain sellaisena kuin se on - ja hitto kun se on hienoa! Nimimerkillä penkkipunnerruksia jopa niillä isoimmilla eli 6 kilon painoilla (6+6) tänään tehnyt ja itsestään huiman ylpeä immeinen (hauikset huutaa mutta mikäpä siinä!). 

Olen ottanut myös aikaa tehdäkseni ihan rauhassa vain kunnon ruokaa itselleni  sen sijaan että vetäisin jääkaapista vain jotain sekä pitääkseni ulkonäöstäni huolta oikein urakalla. Hiukset ovat olleet hirveän hyvässä kunnossa ja olen jaksanut panostaa niihin, jonka seurauksena myös itsetunto kohenee huomattavasti. Ihanaa!  

4. Tee elämästäsi sellainen, kuin sen haluat olevan

Ei naurattanut! :) 

Tarvitseeko tästä oikeasti edes sanoa enempää? Tulevaisuudensuunnitelmat ovat olleet täällä ehkä jopa kerran, tai kaksi, tai ehkä viisi, kymmenen... Monta kertaa! 

5. Pidä tavoitteet kirkkaana mielessäsi



Ei, tästä ei ole huolta! Aurinkorasvaa tänään ostelleena voin sanoa että tavoite on huomattavasti mielessä. Sen jälkeinen tavoite onkin vielä vähän avoinna - ehkä voin pohdiskella sitä sitten paikan päällä? Varmasti sellainen sitten löytyy mutta yhden tavoitteen voin ainakin jo sanoa: pitää mukava ja iloinen vuosi 2012 ilman liikaa stressiä ja murhetta. Suureellisesti sanottu mutta on hyvä pitää tavoitteita ja positiivinen asenne!


***************************************************************


Siinä oli siis tästä vuodesta hieman enemmän - uuden vuoden lupauksiksi nuo eivät ehkä ihan ehtineet mutta eipä se haittaa - ne lupaukset kun tuuppavaat unohtumaan ja jäämään, ehkä nämä eivät :) 

Muita pikku päivityksiä; muuttoilmoitus on tehty, netissä se oli huomattavasti helpompi tehdä pienten info-nappuloiden kanssa, huh! Samoin sain KELA:n lappuseni täytettyä - nyt se pitäisi viedä vain postiin. Tilasin itselleni espanjan oppikirjan - toivon mukaan sitä tulee edes hieman selailtua, ja ostin tosiaan sitä aurinkorasvaa. Ai että se näyttää mukavalta tuolla tuon kasan päällä jonka alla ehkä on matkalaukku. Ehkä. 

Huomenna onkin taas vähän enemmän minä - aikaa, tänään on ravattu taas niin kuntokeskuksella kuin fysioterapeutilla ja treffailtu ihmisiä. Jospa vaikka nukkuisi pitkään! 

(Osa kuvista uudenvuoden juhlistuksista, kiitos tytsyt! Alkoi vuosi oikein hyvin tämän vuoden malliin!) :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti