sunnuntai 29. tammikuuta 2012

#27 Willkommen!

Ei, en ole vielä niin sekaisin kielistä täällä että olisin heittäytynyt saksalaiseksi. Hiukan salakavalasti yritän tässä vain petrata saksaa taas, kun se olisi erittäin kätevä kieli. 


Tänään on taas ollut aivan erilainen aamu kuin eilen. Aamupalan jälkeen meillä oli teoriaa cocktail -peleistä, eli siis nämä tyypilliset kuuma peruna, tanssipelit, musiikki lakkaa niin pitää jäätyä, jne. Puhuttiin niiden järjestämisestä, kaikkien rooleista pelien järjestämisessä ja yleisesti mitä kaikkea pitää muistaa kun järjestää cocktail - pelejä. Ne ovat yleensä aika helppoja ja kesto on noin puoli tuntia. Ideana on kuitenkin saada vain kaikki yhteen, aikuiset ja lapset, ja pitää pientä hauskaa kaikkien kesken. Pelin ideana ei ole mikään "kuka juoksee nopeiten, voittaa", vaan enemmänkin tuuripeliä, kun mukana on kuitenkin niin monenlaista osallistujaa. 


Sen jälkeen kokeiltiin niitä itse, oltiin sekä turisteja että pelinjohtajia, harjoiteltiin siis käytännössä mutta eiii aivan niin käytännössä koska pelaajat olivat tuttuja aikuisia. (Meinasinpahan kirjoittaa tuohon because the players... Ei kun...) Käytiin kaikki pelit läpi, ihan törkeän hauskaa! Tästä meille siis maksetaan palkkaa....! :D


Energisen aamupäivän jälkeen iltapäivällä jatkettiin ah niin ihanalla teorialla! Tällä kertaa aiheena oli miniklubin järjestäminen. Miniklubi on paikka mihin lapset iältään 4-8 voivat tulla leikkimään, sitten on vielä erikseen babyclub 0-3 vuotiaille lapsille ja junioriklubi 9-> lapsille, mutta nyt puhuttiin vain miniklubista. Kaikki muut oli ihan helppoja mutta vakuutusasiat ovat aina hankalia - jos lapsi kaatuu, polveen tulee iso haava, menet koskemaan siihen -> se tulehtuu -> EI HYVÄ. Periaatteessa me ei siis koskaan saataisi koskea lasta jos hän on loukkaantunut, vaan sitten soittoa vain paremmalle taholle, oli se sitten pomo tai ambulanssi. 


Käytiin tutustumassa sitten vielä ihan tähän meidän omaan miniklubiin täällä H10 Lanzarote Gardens'illa ja sen jälkeen Los Zocosissa. Melkein samanlaiset, isot tilat, meillä oli ulkona telineitä, Zocosissa ne olivat sisällä. 


Iltaohjelmaan kuului minun kohdallani PR Los Zocosissa eli ensin hengailtiin back stagella, katseltiin kun Raquel ja Fransisco vetivät päälleen aivan hiiiirmuisen upeat pellepuvut ja peruukit (kuvittele iso espanjalainen valkoisella naamalla ja violetilla peruukilla. Jea!), ja puheltiin heidän entertainer -team'insa kanssa. Kun lasten minidisco alkoi, minun tehtäväni oli sinä iltana mennä ympäriinsä, kysellä ihmisiltä heidän kuulumisiaan jnejne, tajuatte varmaan pointin.


Los Zocos on mielestäni siten helpompi hotelli tehdä PR'ää, että siellä on englantilaisia. Saksalaiset ovat yleensä vain "auf deutch, auf deutch!", ja meikä on vain "Ich kann nicht deutch sprechen" :( Puhelinkin siellä sitten varmaan reilun puolen tuntia erään brittiläispariskunnan kanssa, he olivat kauhean kiinnostuneita hommastani, Suomesta ja vähän kaikesta! Brittiläiset ovat osoittautuneet muutenkin kauhean mukaviksi, toisen ravintolan puolella käytiin mainostamassa show'ta ja meidät vastaanotettiin oikein kiitoksilla ja hyvän yön toivotuksilla promotionin jälkeen! :D 


Sen jälkeen saatiin vain katsoa show'ta, Michael Jackson tribuutti, ihan törkeän hyvä! Tourist entertainer -tiimi Los Zocosista oli itse tehnyt kaikki lavasteet, puvustukset, koreografiat yms. Ja chief entertainer Louis kertoi meille ettei ole osannut tanssia ollenkaan ennen tätä hommaa (noin viisi vuotta sitten) ja on nykyään siis aivan törkeän hyvä! Practise, practise vain kuulemma. 


Sen jälkeen painuttiinkin sitten nukkumaan tyytyväisinä, kello olikin jo show'n takia hiukan yli 11. 


Laitan tähän loppuun vielä vähän kuvia :)



















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti