Maxiclubin päivittäiseen toimintaan (yht. 5h) kuului joka päivä ainakin poltto - ja jalkapallo (kröhöm joka toinen päivä koripalloa mutta mikäs siinä kun 30 jätkää huutaa että jalkapalloa, jalkapalloa!), sekä vähän päivästä riippuen joko pingistä, sjoelen'ia, vesipalloa tai tikanheittoa, hotellirallia, keilausta tai bingoa.
Ensimmäinen viikko ei ollut niin loistokas - kakaroita kun tupsahti ihan yht' äkkiä semmoinen kolmekymmentä kappaletta ja meikäläinen vielä ihan vihreenä niissä hommissa. Siihen kaupan päälle vielä pari nenä pystyssä pappa betalar - tyyppiä jotka todellakin osasivat ja tiesivät kaiken - oli se sitten pingiksen viralliset säännöt tai se, kuka tippui polttopallossa. Hallinnassa ne vielä ihan pysyivät, joukkueet sain tehtyä kuin halusin jne, mutta ei voi kyllä sanoa että olisin siitä ihan niin hirveästi nauttinut ja pystynyt olemaan rentona! Sen jälkeen varsinkin ärsytti kun yksi jätkä, olisikohan ollut 8-9 vuotta vanha, kommentoi kesken polttopallon (tyyppi oli siis tippunut ulos pelistä mutta ei suostunut poistua pelistä) "tiedäks sä ketä mun vanhemmat on???"! Siinä oli jo vähän sellainen fiilis että ei tälläistä kyllä voi tapahtua miniklubissa...
Mutta toinen viikko sitten taas alkoi näyttämään paremmalta. Aktiviteetit sujuivat paremmin, tiesin mistä kaikki löytyy, harjaannuin laskemaan hyvin pingiksessä ja tikanheitossa jne, eikä muksujen määrä ollut mitenkään iso juttu enää - oho, niitä on nyt vasta 15! Espanjan kielikin harjaantui hieman, junnut kun osaavat jo hieman englantia mutta yrittävät puhua mahdollisemman selvästi ja viittoa mitä tahtovat, ja näin allekirjoittanut ymmärtää!
Hotelliralli viikon alussa oli tosi kiva järjestää. Viisitoista kysymystä, joista jokaiseen yksi kerrallaan junnujen piti etsiä vastaus jostain hotellista. Muun muassa "Minkä niminen tyttö työskentelee vastaanotossa?", "Mitkä ovat kuntosalin aukioloajat?", olivat kysymykset, ja siinä samalla kun ne juoksivat ympäri hotellia, meikäläinen istui auringossa :) Toinen ihan oma keksimäni aktiviteetti oli "grazy freestyle-bowling" eli hullua keilaamista, jossa muun muassa pidettiin silmät kiinni, yksi jalka ylhäällä yms pelatessa, tosi kivaa!
Viimeiset viisi päivää ovat olleet ihan huiman hienoja! Nyt kun saatiin nää uudet junnut niin niitten kanssa synkkasi heti - huomasivat varmaan että kokemusta alkaa jo olemaan ja osaan rentoutuakin, juttua lentää jne! Moni junnuista oli mun mukana kaikki 5 tuntia päivässä, oli aktiviteetteinä sitten tikanheittoa, polttopalloa, sjoelen'ia, jalkapalloa ja keilaamista. Nimet muistuivat mieleen, tiesin ketkä olivat tasavertoisia joukkueen valitsijoina, kenelle kannatti mainostaa mitäkin aktiviteettia.
Voin vähän tarkemmin kertoa eilisestä ja tästä päivästä. Eilen aloitin päivän pingiksellä, jossa osallistujia oli noin 25. Aluksi pelaajia oli vain noin 12 joten aloitin yksinpelaamisella, mutta pian jouduin vaihtamaan nelinpeliin osallistujien määrän vuoksi. Se menikin ihan hyvin, voittajat voittajia vastaan ja kaksi parasta saivat diplomit!
Toisena aktiviteettina polttopallo. Olisikohan ollut jotain 25-30 osallistujaa? Tämä peli on se kaikista haastavin, koska täytyy aina varmistella että kummatkin joukkueet ovat samantasoisia, ne ketkä ovat pois pelistä todellakin tulevat pois pelistä ja näin edespäin. Aina se ei vaan ole aivan niin yksinkertaista!!
Sen jälkeen vesipalloa, siinä taisi olla jotain 20 osallistujaa? Kaksi joukkuetta ja pelaamaan! Jouduin olemaan aika tiukkana sillä huijaamista oli ilmassa, milloin kukakin tarttui jalasta kiinni, toinen piti liian tiukasti kiinni yrittäessään saada palloa jne. Vastustajajoukkueelle extrapisteen antaminen on melkoinen kannuste muuten hyvään peliin!
Kun lopetin vesipallon noin kolmenkymmenenviiden minuutin jälkeen (se on jo aika tarpeeksi, peli kun käy aika kuumana!), kuulin meidän toisen urheiluvastaavan pitävän vesizumbaa, ja kappaleena oli meikäläinen lempikappale, CHOCOLATE!
(Kannattaa kuunnella, on meinaan ihan sairaan tarttuva ja hauska biisi!)
Meikäläinen ryntäsi sinne sitten tanssimaan laulun mukaan, ja vähän aikaa kun olin vetäny siellä koreografiaa niin mitäs huomaankaan - mun junnut tanssii hieman kauempana samaa tanssia ihan kympillä ja nauraa aivan täysillä! Oli ihan sairaan hauskaa, naurettiin kollegan kanssa itsemme aivan kipeiksi siinä tanssiessamme, ja kun kappale loppui, tuli junnut kysymään et josko voitais tanssia se viel uudestaan... JA UUDESTAANHAN ME TANSSITTIIN!
Tämän jälkeen olikin sitten tunnin tauko, minkä uskon tulleen itse kullekin tarpeeseen, vaikkakin naurettiin kyllä itsemme aivan kipeiksi vielä ruokailussa Chocolaten takia! Nämä junnut kun eivät syömään kesken aktiviteettien yleensä lähteneet vaan sitten kun oli taukoa niin sitten pidettiin tauko, muuten oltiin melkeinpä koko ajan mukana!
Kolmen aikaan aloitettiinkin varsinaisella kuningaslajilla, joka joka ikinen päivä oli jalkapalloa - vaikkakin joka toiselle päivälle tosiaan oli koripallo aikataulun mukaan laitettu niin jalkapalloksihan se oli pakko muuttaa. 30 pelaajan kanssa oli pakko tehdä hieman toimenpiteitä ja viimeisinä päivinä teinkin suoraan neljä joukkuetta - kaksi ottelua, voittajat vastaan voittajat! Välillä peli kävikin vähän kuumana mutta onneksi useimmat olivat fiksua sakkia ja tulivat kysymään vielä että onko toinen okei kun vahingossa törmäsivät jne, olin aivan yllättynyt!
Viimeisellä tunnilla oli usein jotain vähän rentoa, niinkuin tänä päivänä oli bingoa. Olin jo pomolle valittanut että eivät junnut bingoa halua pelata, kun se on niiden mielestä ihan mummojen laji. Keksittiin siinä sitten kuitenkin pistää peliin vähän jännitystä ja laitettiin mukavat palkinnot, ja mainostinkin sitten niille että kannattaa tulla edes kokeilemaan ja katsomaan mitkä palkinnot ovat ;) Ja siitähän riemu ratkesi! Bingossa oli varmaa 15 osallistujaa, puolet poikia ja puolet tyttöjä, vitsit lentelivät ja kaikilla oli hauskaa! Meikäläisellä oli isoja karkkisäkkejä ja sitten kun halusin, sanoin että "seuraava numero on karkkisuihku!!" ja kaikki kenellä oli se numero pääsivät karkkisuihkuun! Sen jälkeen peli olikin niin jännittävää että huhhuh! Ei puhettakaan mistään mummojen pelistä kun pojat kerääntyivät mun eteen niin lähelle kuin pääsivät että pääsivät ekaksi katsomaan mikä numero tulee seuraavaksi! ;) Ja kun Bingo oli kajaistu ilmoille olisivat he vielä halunneet pelata kaikki numerot loppuun, mutta kun aika loppui niin jouduin tuottamaan pettymyksen, voi eih!
Toisena aktiviteettina oli polttopallo, mikä oli ihan hirmuisen hauskaa, kaikki oli hyvällä tuulella! Aloin eilen nimittämään yhtä poikaa Chocolateksi tanssin jälkeen, sitä joka tuli ensimmäisenä vinkumaan laulua uudestaan, ja tänään kun sanoin "Hey Chocolate!", sen jälkeen koko polttopallon aikana parin minuutin välein joku alkoi tanssimaan ja laulamaan "chooocolatte!!!", ja kaikki repeää nauramaan! Vielä hauskemmaksi jutun tekee että samaan aikaan kun henkilö tanssii niin palloja tulee joka puolelta ja niitäkin täytyy väistellä! Voi että kun oli hauskaa!!!
Sen jälkeen taas vesipalloa, melko samalla lailla meni kuin edellisenä päivänäkin, paitsi että taas tuli ajoittaiset Choooocolate, chocochoco...!
Tauon jälkeen pelattiin taas jalkapalloa, jonka jälkeen olikin vesikoripallon aikana. Jalkapallon jälkeen kuitenkin moni lähti jo suunnistamaan kohti bussia ja lentokentälle, ja sanoin hyvästit monille kivoille junnuille, voi pöh! :( Moni vanhempi tuli kyllä ihan vielä erikseen kiittämään että muksuilla oli ollut tosi hauskaa, ja olin tosi tyytyväinen.
Junioreitten kanssa työskentelemisestä jäi kyllä tosi hyvä fiilis päälle! Illalla minidiscon jälkeen törmäsin vielä pieneen jengiin mitä niitä oli jäljellä ja jäin siihen niiden kanssa hengaamaan vielä puoleksi tunniksi ekstraa, kun oli niin hauskaa! Ja wau kun sain todistaa lahjakkaita nuoria sinä iltana! Yhden junnun pikkuveli (6-v) osasi breakdancea aivan ällistyttävän hienosti, toiset jammailivat ja lauloivat porukassa, ja oli meinaan todella hienoja ääniä! Meininki oli mukava ja vitsit lensivät, vautsi! Oli ihan pettymys lähteä kotiin mutta vähän pakko oli kun oli kaveri vähän jo odottamassa.
Viikot meni kyllä tosi nopeaan ja oli tosi hauskaa. Nauran edelleenkin sitä kun yksi poika pelasi koko ajan jalkapallokentälle jääneen luudan kanssa ja aloin sitten nimittämään poikaa Harry Potteriksi, ja parin päivän jälkeen kaikki alkoivat kutsumaan kyseistä henkilöä Harry Potteriksi, ja kun joku kysyi mistä nimi tuli (poika ei todellakaan yhtään sen näköinen) niin vastaus oli vain että "no se on Harry Potter!" Eikä pojalla ainakaan vaikuttanut olevan mitään lempinimeään vastaan! :)
Jalkapallossa oli sama juttu, sen jälkeen kun jalkapallo oli lentänyt pari kertaa liikaa yli jalkapallokentän aidan yli tein säännön, että vastustajajoukkue saa tässä tapauksessa ylimääräisen pisteen jos joku sen aidan yli potkaisee. Seuraavana päivänä kyseinen tapaus kävikin, ja heti oltiin lisäämässä pistettä toiselle joukkueelle, kun sääntöjen mukaan tosiaan siitä ylimääräinen piste kuuluu saada! Olin juuri sanomassa tätä mutta eipä tarvinnut kun kaikki sen jo tiesivät! :)
Moni junnu tuli aina aktiviteetin jälkeen kysymään mitä me tehdään seuraavaksi, onhan huomenna vielä jotain, onhan junnuille jotain lauantainakin, oothan sä täällä illalla... Oli tosi mukavaa :)
Parhaiten olin melkeinpä ällistynyt viimeisellä viikolla junnujen kypsyydestä muita ihmisiä kohtaan. Kun kolmekymmentä lasta laitetaan yhteen joukkoon, jossa suurin osa puhuu englantia, mutta vähemmistö jotain muita kieliä, ajattelisin että tulisi vähän syrjimistä, mutta ei! Nämä olivat niin fiksuja, että ottivat mukaan niin yhden italialaisen (joka ei varmaan puhunut sanaakaan aktiviteettien aikana koska kukaan ei osannut italiaa, mutta oli mukana ihan joka päivä joka aktiviteetissa!) kuin espanjalaisia, suomalaisia kuin hollantilaisia yms! Jos englantia ei ymmärretty niin kaikki yrittivät vähän viittomakieltä ja meikä tulkkasi sitten jonkin aikaa.
Peleissä yleensä peli kävi vähän kuumana, mutta hienosti kaikki pidettiin mukana, pienemmätkin pääsivät mukaan ja isoimmat osoittivat osaavansa pelata nätisti! Moni sanoikin että "en mä edes viitsi yrittää ottaa palloa tolta kun se pelaa niin hienosti noin pieneksi!" ja nauroi! Tuli nähtyä myös todella hyviä jalkapallon pelaajia, ja tarkoitan siis oikeasti tosi hyviä, hyviä tikanheittiä, hyviä pingiksenpelaajia... Näistä nuorista oli vaikka mihin!
Toinen asia mikä ällistytti oli toisella viikolla junnujen mahtavat tytöt! Polttopallossa pieni ja laiha norjalaistyttö sai pojat aivan hämmennyksen valtaan kun yht' äkkiä kaikki lensivät pelistä pois ja kukaan ei melkein nähnyt kuka niitä palloja oikein heittelee! Samaan aikaan tyttö itse helposti väisteli vastajoukkueen pallot ja eteni etualalle, heitti nopeasti pallot kohteisiinsa ja häipyi takaisin turvaan, wau!
Jalkapallossa tuli mukaan yksi vähän pienemmän kokoinen tyttö myös pelaamaan melkein koko joukkueellisen poikia kanssa, tytöllä vielä hame päällä jne, mutta ohhoh kun peli alkoi niin maaleja alkoi sadella, ja kukas niitä tekikään? Tämä pieni tyttö hame päällä juoksenteli pallon perässä paremmin kuin useammat pojat ja siinäpä ne sitten katsoivatkin huuli pyöreänä kun taas tuli maali!
Ja näin poispäin jatkui viikko, olin erittäin ylpeä tytöistä! Sen jälkeen kun nämä kaksi tulivat sainkin vielä lisää tyttöjä mukaan ja he pitivät hyvin poikia kurissa, eivät päässeet liikaa ylpistymään ;)
Mutta seuraavalla viikolla onkin sitten vuorossa taas vanha kunnon miniklubi, harmi vaan että kyllä taitaa junnuja tulla ikävä! Oli niin mukavaa aikaa ja niiden kanssa pystyy tekemään niin paljon enemmän, pystyy juttelemaan ja heittämään läppää jne, miniklubissa on meininki vähän erilainen... Mutta kaipa siitäkin sitten selvitään ;) ja onhan sielläkin ihan mukavaa! :)
(Ps. Huomatkaa että idiootti bloggerin takia että tätä edellinen postaus onkin nyt vasta kolmantena, en saa laitettua sitä tämän perään vaan tuo yksi postaus tunkee väliin -.-)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti