Noniin päivät alkavat kulkemaan täällä Ruotsin puolella!
Eilen me otettiin aamusella ensin vastaan kotiin palaava hevonen, yksi näiden kasvateista myös, Axolette. Alla näkyy hieman vähän vanhempaa videota neidistä.
Sen jälkeen kun oltiin saatu tamma talliin, ötökkäloimi päälle ja kamppeet järjesteltyä heitettiin neiti laitumelle puolisisarensa kanssa niin mentiin sisälle, syömään jne. Vähän iltapäivän suunnalla sitten otettiin tyttöjen ponit sisälle ratsastusta varten. Siinä menee kyllä oma aikansa kun niitä hierotaan ja laitetaan korvahuput jnejnejne. Nämä ponit aikakin hoidetaan kunnolla, sen voin sanoa! Romariosta ja Ryttanista tulee kuvia joskus kun niistä saan! Ensi viikon puolella varmaan. Romariosta oli video tuolla aikaisemmin ja Ryttan on sellainen Peppi Pitkätossun heppa minikoossa! Laiska kuin minä ja ruoka maittaa, sen näkee masusta...
Käytiin tekemässä sitten melko pitkä maastolenkki, enimmikseen autotien laitaa, peltoa ja vähän metsäreittiä myös, heitettiin metsässä kierros ja sitten takaisin samaa reittiä. Ihan kiva lenkki, autotiellä ajajat käyttäytyy hirveän nätisti, hiljentää tosi hyvin ja näin ja ponit ei niistä korvaakaan lotkauta. Lenkin jälkeen sitten ponit pois ja omaa heppaa hakemaan, siis sitä hevosta joka tuli aamusella eli Axolettea. Vähän ratsastusta ennen kyllä varoiteltiin että se on kyllä tooooosi mukava ja rauhallinen kun siltä ei odota mitään - mutta kun odottaa, se testaa. Toisin sanoen hän keulii hieman! Noh viilipyttynä selkään vaan, lisää kokemuksia. Viilipytty vaiko sekopää, mielipidekysymys... Ratsastus itsessään meni tosi nätisti, pysyttiin ihan neljällä jalalla tasaisesti... ; ) Laukassa hän vähän yritti pysähtyä pomppimaan mutta jäikin siihen kun kannukset kylkiin että eteenpäin! Sitten illalliselle ja pehkuihin, päivä meni tosi nopeasti! Tänään me käytiin maastossa niin että minä olin Axalla ja tytöt poneilla, vähän neiti mukamas pelkäsi mm. kiveä ja puunrunkoja, mutta muuten oli mukavaa. Yhdessä kohtaa kun odotettiin paikallaan ja oli paljon kärpäsiä neiti päätti ärsyyntyessään pompata kahdelle jalalle... Pitkillä jalustimilla koulusatulassa ei niin mukavaa sanoisin. Mutta viilipytty jatkoi matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut, eipä tuo kovin korkealle hypännyt, vähän vaan! Kotona suihkuun ja sitten vähän koneelle, tyttöjen kanssa pelaamista, päivällistä ja käytiin kaupassa. Taas lagittamista ja sitten lähdettiinkin hakemaan sohvaa Varbergista. Näin vähän tätä "isompaakin kaupunkia" ja saatiin taistella se sohva kerrostalon kellarikerroksen varastotilasta pois... Se olikin pieni taistelu! Se sitten koppiin, jonka kanssa nykyään kätevästi kuljetetaan vain tavaraa, ei hevosia (siihen meillä on toinen, vähän uudempi koppi). Ja matkalla thai take awayn kautta... Nyt tytöt makaa mun huoneen lattialla ja piirtää. Yhdessä kuvassa allekirjoittaneella on oranssi tukka ja olen vampyyri, vieressä poikaystävä jolla on sininen tukka (se sentään hymyilee, mulla näkyy vain hampaat) ja joka pitelee meidän muksua (vauva se vaan on) käsissään. Mulla on sitten taas koira talutushihnassa... Toisessa kuvassa poikaystäväni näyttää zombilta ja mulla on taasen oranssi tukka. Siinä ei sentään ole vauvaa... Nyt tulee uusia piirrustuksia taas, katsotaan josko saisin näitä vaikka jossain välissä kuvattua... Mahtaakohan nämä olla kuvia mun tulevaisuudesta? Maanantaina alkaakin sitten arki, tänään käytiin katsomassa tyttöjen kerhoa missä ne käy nyt maanantain ja tiistain ennen kuin koulu alkaa, jonne siis käyn heittämässä ne autolla puoli kahdeksaksi. Katsottiin vain reittiä, yleensä jompikumpi vanhemmista on ekana päivänä näyttänyt mihin mennään ja näin mutta nyt on vähän huono tuuri - Lisbethin täytyy mennä töihin ja Jonaksella on lääkäri... Mutta meidän pitäisi pärjätä, tytöt tietää miten mennä siellä ja sinne on kyllä aika helppo löytää :) Ainiin! Tuo otsikko tuli siitä kun oltiin kaupassa ja siellä oli hedelmäosastolla pieni loota jossa oli banaaneja ja jossa luki "Lapsille. Ota tästä jos olet nälkäinen." Tosi reilua! Minäkin haluan! Tytöt nappasivat omat mutta en sitten viitsinyt itse...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti