Luukku 1 - Ruåtsalaiset liikenteessä
Luukku 2 - Tjolöholms slott
Luukku 3 - Asiat, joista en pidä Ruotsissa
Luukku 4 - Jouluvalmisteluja
Luukku 5 - Shit I love
Luukku 6 - Asioita joita arvostan Suomessa
Luukku 7 - Suomalaisuus Ruotsissa
Luukku 8 - Ruotsalainen joulupöytä
Luukku 9 - Ruotsin hevosmaailmaa
Luukku 10 - Kuulumisia
Äh, taas meinasi jäädä luukku välistä!
Tähän kuitenkin ihan nyt vain hieman kuulumisia. Ensinnäkin, oli ihana kirjoittaa tuohon kaksinumeroinen luku! Jei! :) Tänään (tätä kirjoitetaan siis 11. päivä) on TJ10, enkä millään malttaisi odottaa ensi viikon perjantaihin! :)
Sitä ennen on kuitenkin vielä vähän tehtävää. Keskiviikolle sain yksityistunnin espanjaa, sillä meidän espanjankurssin opettaja Lucía on aivan ihana. Ihan sellainen varamummo oikein täällä! Olin ihan hädissäni siitä, mitä tekemilleni läksyille tehdään kun niitä ei kukaan tarkista, ja hän itse ehdotti yhtä ylimääräistä tuntia, vaikka onkin erittäin kiireinen itse. Niin kilttiä! Ostin Lucíalle sitten kiitokseksi "suomalaislahjan" eli Geishan suklaarasian, jossa on tummaa ja sitten ihan normisuklaata. Luulisin ainakin pitävän :)
Perjantaina sitten taas saapuu Josefin tänne meidän luoksemme vuorostaan! Viikonlopuksi on luvassa siis kaikkea hauskaa. Tytöt ovat eniten innoissaan siitä, että aiomme leipoa pipareita, ja niin olen kyllä minäkin! Siitä tulee varmasti kivaa! Tytöt ovat kyllä muutenkin innoissaan ihan Josefininkin tapaamisesta, sillä hänen kanssaan heillä on jopa yhteinen kieli, vaikkakin "skånska" eli Josefinin käyttämä Skånen murre on aika vahva...
Muuten päivät on sujuneet ihan hyvin. Työajan olen melkein koko ajan tallissa, enkä paljoa ehdi tyttöjä vahtimaan - he onneksi viihdyttävät itse itseään sisällä. Nyt kun hevoset tarvitsee ottaa sisälle aikaisemmin "kun ne palelee" en kerkeä muuta kuin hakemaan tytöt ja lähtemään siitä tallille, siivoamaan karsinoita ja laittamaan heiniä ja hakemaan hevosia sisälle. Sitten tarvitsee ottaa vielä loimet ja kavioissa olevat pahvit (ettei tule tilsoja...) pois, niin siinä on jo ihan tarpeeksi.
Eilen olin Varbergissä katsomassa ympärilleni, mutta sielläkin enimmäkseen myynnissä oli vain kaikkea joulukrääsää. Kirjoja täältä saisi nyt hirveän halvalla mutta kun ne painaa niin paljon, en viitsi kovin montaa kirjaa ostaa sen pelossa että menee matkalaukku yli 22 kilon :/ Postipakettini jonka lähetin viime viikon maanantaina ei muuten ole vieläkään tullut... Toivon mukaan se kuitenkin saapuu ennen joulua! (pakko!)
Jouluostoksille pitää vielä ehtiä kuitenkin ennen lähtöä! Vielä puuttuu paketteja, o-ou......!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti