Luukku 1 - Ruåtsalaiset liikenteessä
Luukku 2 - Tjolöholms slott
Luukku 3 - Asiat, joista en pidä Ruotsissa
Luukku 4 - Jouluvalmisteluja
Luukku 5 - Shit I love
Luukku 6 - Asioita joita arvostan Suomessa
Luukku 7 - Suomalaisuus Ruotsissa
Luukku 8 - Ruotsalainen joulupöytä
Luukku 9 - Ruotsin hevosmaailmaa
Luukku 10 - Kuulumisia
Luukku 11 - Sekoile ruotsiksi!
Luukku 12 - Asiat, joista pidän Ruotsissa
Pakkohan tämä luukku oli myös tehdä, kun luukku 3 oli jo Asiat, joista en pidä Ruotsissa! Toivottavasti saan tähän jotain materiaalia, ettei tästä tulisi aivan lyhkäinen... :D En tähän voi kuitenkaan laittaa niitä miljoonia asioita joista täällä tykkään, koska niitä samoja on Suomessakin, ihan samankaltaisissa maissa kun ollaan.
- ICAn tee-se-itse salaatti! Tämä on herkkua, siihen voi laittaa ihan kaikkea mitä haluaa (meikäläisen on aina aikamoinen sotku, jota kukaan normaali ihminen ei söisi, sieltä löytyy mm. katkarapuja, maissia, vähän sipulia, ananasta...) Hinta on kyllä (kuten aina) mukava, eli ei tätä herkkua viitsi aina ostella. Mutta kuitenkin!
- Ruotsalaisten englannintaito. Vaikkakaan en pidä siitä että sitä pitää aina tunkea joka väliin kun hiukan yrittää vääntää ruotsia niin kyllä sitä arvostaa sitten kun oikeasti sitä tarvitsee.... Verraten espanjalaisten englannintaitoihin (jaa niin mihin sellaisiin?). Täytyy myöntää että välillä ei jaksa puhua ruotsia joten aloitan suosiolla englanniksi - sillä saa kyllä vähän katseita itseensä mutta ah, kun se on niiiiin helppoa!
- Junat! Vaikkakin ne myöhästelee (yllätys...) niin ne on yleensä tosi mukavat, hyvät penkit ja näin poispäin. Niitä menee usein ja lippujen ostaminen on tosi helppoa (sitten kun oppii käyttämään monsterimasiinoita).
- Kaikki suomalaiset asiat - Jei! Kiva olla "ulkomailla" kun täältä saa Fazerin suklaata ja näin edespäin... Espanjassa tuli ikävä!! Sieltä sai korkeintaan hieman jotain suomalaisia karkkeja. Sain vanhemmilta suklaata Espanjaan, ja sitä nautiskellessamme saksalaisen ystäväni kanssa tämän kommentti oli: "This is better than sex....!" Tätä on naurettu monta kertaa... :D Hyvää suklaata siis on... (Jaa miten niin tämä oli asiat joista pidän Ruotsissa?)
- Halvat kuntosalit - Kuukaudessa hinnaksi voi tulla jopa 20e/kk. Itselläni tähän sisältyy hyvä kuntosali ja uimahalli! Ei voi valittaa.
- Koulubussit - Ne ovat meinaan sellaiset, että näkee, että on lapsia kyydissä! Edessä on kyltti jossa on kahden lapsen siluetit ja niiden ympärillä vilkkuvat valot jos bussi on koulukuljetus käytössä. Hieno ajatus! Autot selvästikin varovat tätä bussia. Bussikuljettaja myöskin mm. ajaa tien "väärälle puolelle" jos bussipysäkki on tien toisella puolella ja jättää lapset siihen, ettei niiden tarvitse ylittää tietä bussin edestä tai takaa, ja tulla yllättäen toisesta suunnasta tulevien autojen eteen. Se on fiksua se!
- Radiokanavat - Täältä löytyy joka kaksi kanavaa jota viitsisin kuunnella! (Jos Sisuradiota ei oteta lukuun :D). Rix FM ja Mix Megapol on kummatkin hyviä, ensimmäinen vähän parempi. Mainoksia näistäkin tulee mutta monena päivänä on mm. tunnin mittaisia musaputkia, joiden väliin ei tule yhtään mainoksia. Viikonloppuisinkin!
- Fåret Shaun! Maailman mahtavin lastenohjelma, yksinkertaisesti. Englantilaista alkuperää mutta tätä tulee kuitenkin joka aamu, joten täytyy laskea se ruotsalaisten aikaansaannokseksi :D
Siinä nyt ainakin jotain :) Listaa voin tulla jossain vaiheessa vielä täydentelemään...


Ei kommentteja:
Lähetä kommentti