tiistai 18. joulukuuta 2012

#84 - Luukku 17 - Au pair: plussat ja miinukset

Luukku 17!








Luukku 1 - Ruåtsalaiset liikenteessä
Luukku 2 - Tjolöholms slott
Luukku 3 - Asiat, joista en pidä Ruotsissa
Luukku 4 - Jouluvalmisteluja
Luukku 5 - Shit I love
Luukku 6 - Asioita joita arvostan Suomessa
Luukku 7 - Suomalaisuus Ruotsissa
Luukku 8 - Ruotsalainen joulupöytä
Luukku 9 - Ruotsin hevosmaailmaa
Luukku 10 - Kuulumisia
Luukku 11 - Sekoile ruotsiksi!
Luukku 12 - Asiat, joista pidän Ruotsissa
Luukku 13 - Vuoden 2012 hienoimmat paikat
Luukku 14 - Musiikkia
Luukku 15 - Tee- se-itse riikinruotsi
Luukku 16 - Lucia -juhlinnat

Luukku 17 - Au pair: plussat ja miinukset


Voih, tämä tulee hieman myöhässä, meillä tilttasi eilen illalla netti ihan kokonaan, joten en päässyt tänne kirjoittamaan.

17. luukun aiheena kuitenkin minun au pairina olemiseni, sen plussat ja miinukset. 


Plussat:

+ Ilmainen ruoka (Lisbeth tekee toosi hyvää ruokaa!)  
+ Oma, ilmainen huone (parisänkyni on ihana...)
+ Työpaikka lähellä (talliinkin vain viisikymmentä metriä)
+ Työajat ei niin kiveen hakattuja
+ Tasainen taskuraha
+ Vapaat aamupäivät ja illat
+ Lyhyet työajat
+ Luontaisedut (minulla Super-Micra!)
+ Paikallisoppaat kätevästi ulottuvilla 
+ Paikalliset tapahtumat (näihin on helppo mennä kun on opas mukana :D)
+ Vapaat viikonloput

Miinukset:

- Työpaikka vähän liiankin lähellä (joskus se yksityisyys olisi kiva asia!)
- Työajat ei niin kiveen hakattuja (tämä toimii kumpaankin suuntaan...)
- Ruotsi on kallis -> taskuraha palaa nopeaan... Kurssit ja näin edespäin on hirmu kalliita!
- Työaika vähän pitkin päivää
- Työnkuvaus ei ehkä täyty enää (jaa mikä au pair, tallintyöntekijää leikin suurimman osan aikaa...)
- Extra -lapsenvahti-illat / päivät (mm. tänään)


Siinähän noita! Kyllä täällä enemmän plussia on huomattavasti, mutta noh, kolme päivää vielä jäljellä niin loppuu tämä pesti :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti