Luukku 1 - Ruåtsalaiset liikenteessä
Luukku 2 - Tjolöholms slott
Luukku 3 - Asiat, joista en pidä Ruotsissa
Luukku 4 - Jouluvalmisteluja
Luukku 5 - Shit I love
Luukku 6 - Asioita joita arvostan Suomessa
Luukku 7 - Suomalaisuus Ruotsissa
Luukku 8 - Ruotsalainen joulupöytä
Luukku 9 - Ruotsin hevosmaailmaa
Luukku 10 - Kuulumisia
Luukku 11 - Sekoile ruotsiksi!
Luukku 12 - Asiat, joista pidän Ruotsissa
Luukku 13 - Vuoden 2012 hienoimmat paikat
Luukku 14 - Musiikkia
Luukku 15 - Tee- se-itse riikinruotsi
Luukku 16 - Lucia -juhlinnat
Luukku 17 - Au pair: plussat ja miinukset
17. luukun aiheena kuitenkin minun au pairina olemiseni, sen plussat ja miinukset.
Plussat:
+ Ilmainen ruoka (Lisbeth tekee toosi hyvää ruokaa!)
+ Oma, ilmainen huone (parisänkyni on ihana...)
+ Työpaikka lähellä (talliinkin vain viisikymmentä metriä)
+ Työajat ei niin kiveen hakattuja
+ Tasainen taskuraha
+ Vapaat aamupäivät ja illat
+ Lyhyet työajat
+ Luontaisedut (minulla Super-Micra!)
+ Paikallisoppaat kätevästi ulottuvilla
+ Paikalliset tapahtumat (näihin on helppo mennä kun on opas mukana :D)
+ Vapaat viikonloput
Miinukset:
- Työpaikka vähän liiankin lähellä (joskus se yksityisyys olisi kiva asia!)
- Työajat ei niin kiveen hakattuja (tämä toimii kumpaankin suuntaan...)
- Ruotsi on kallis -> taskuraha palaa nopeaan... Kurssit ja näin edespäin on hirmu kalliita!
- Työaika vähän pitkin päivää
- Työnkuvaus ei ehkä täyty enää (jaa mikä au pair, tallintyöntekijää leikin suurimman osan aikaa...)
- Extra -lapsenvahti-illat / päivät (mm. tänään)
Siinähän noita! Kyllä täällä enemmän plussia on huomattavasti, mutta noh, kolme päivää vielä jäljellä niin loppuu tämä pesti :)

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti