Luukku 18!
Luukku 1 - Ruåtsalaiset liikenteessä
Luukku 2 - Tjolöholms slott
Luukku 3 - Asiat, joista en pidä Ruotsissa
Luukku 4 - Jouluvalmisteluja
Luukku 5 - Shit I love
Luukku 6 - Asioita joita arvostan Suomessa
Luukku 7 - Suomalaisuus Ruotsissa
Luukku 8 - Ruotsalainen joulupöytä
Luukku 9 - Ruotsin hevosmaailmaa
Luukku 10 - Kuulumisia
Luukku 11 - Sekoile ruotsiksi!
Luukku 12 - Asiat, joista pidän Ruotsissa
Luukku 13 - Vuoden 2012 hienoimmat paikat
Luukku 14 - Musiikkia
Luukku 15 - Tee- se-itse riikinruotsi
Luukku 16 - Lucia -juhlinnat
Luukku 17 - Au pair: plussat ja miinukset
Luukku 18 - Varberg joulutunnelmissa
Tänään oli suunnitelmissa käydä Varbergissa, ottaa vähän kuvia ympäriinsä ja ostaa vielä parit (erittäin ajoissa siis) joululahjat. Eiliseksi piti tulla kuvapostaus, missä olisin ottanut kuvia täältä, mutta kuka haluaa kuvia loskasta ja harmaasta maasta? Täällä lämpötilat ovat menneet siinä +5 asteen tuntumissa, on satanut ja lumi on sulanut pois suurimmaksi osaksi... Hmph. Senpä takia nämäkin kuvat ovat vähän masentavia.
Yritin kuitenkin ottaa vähän kuvia Varbergin jouluvaloista, jotka oikeasti ovat ilta-aikaan todella hienot, varsinkin lumen kanssa. Nyt olin siellä aamupäivällä, joten ne kaikki eivät olleet edes päällä. Näin siellä kuitenkin melkein kaikki keskustan kadut on koristeltu, mikä on mielestäni ihan hirveän hienoa! :) Suosittelen kuvien klikkaamista isommaksi, sillä näkyvät aika heikosti... Lopussa vähän asiaa ihan muusta aiheesta.... :D
Äkkiä yksi randomi tähän väliin, kivannäköinen hotelli!
Kävellessäni toria kohti ja kuvaillessani sen koristeita...
.... törmäsin kuitenkin tälläiseen näkyyn:
Laitoin tästä Facebookiin Suomalaiset muilla mailla - ulkosuomalaisten oma ryhmä -ryhmään yhden kuvankin, kameleista tietäjät niiden perässä. Sinne oli aikaisemminkin linkitetty jouluisia kaupunkikuvia joten mielestäni se sopi hyvin. Tekstiksi laitoin: Oivoi, taitaa tietäjille tulla kiire kun vielä kameleineen sompailevat etelä-Ruotsissa! Mahtaakohan ehtiä määränpäähän asti ajoissa? Kuvasta on tällä hetkellä jo tykännyt kolmetoista, mutta yksi kommenteista nauratti yli kaiken: 3 viisasta miestä löytynyt Ruotsista. Mihin tämä maailma on menossa? Hihiii :D
Paimenet tarinan alussa
Kuoro
Jouluevankeliumin lukija
Enkeli Gabriel ilmestyy Marialle
Verollepanosta ilmoitetaan
Kaikki ilmoittautuvat verollepanolle.
Josef ja Maria
Tässä välissä he kerkesivät jo Bethlehemiin, lapsi synty ja tähti syttyi.
Enkeli ilmestyy paimenille kertomaan lapsen syntymästä
Paimenet kiiruhtivat paikalle
Aasi!
Kuningas Herodes raivostuneena kuultuaan kuninkaan syntyneen.
Itämaan tietäjät saapuvat
Tietäjät saapuvat lahjoineen
Jouluevankeliumin lopussa lauloimme kaikki yhdessä Nu tändas tusen juleljus (Nyt sytytämme kynttilän) tai ainakin yritimme, osaan tuosta laulusta vain tuon nimen ruotsiksi....
JOTTEI kuitenkaan ihan kokonaan tätä blogia uskonnolliseksi heitetä, loppuun vähän kevennystä: Mistä ihmeestä tätä Justin Biber ja One Direction -kamaa tulee? Eikö jo riitä että puolen Tvååkeria tietää minun olevan "rakastunut" One Directionin Zayiniin? Ei näköjään :D
Plus tälläiset pomppasivat vielä silmille:
TJ3, kotiinlähtö lähestyy!! :)

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti