keskiviikko 19. joulukuuta 2012

#86 - Luukku 19 - Miten pakata matkalaukku

Luukku 19!






Luukku 1 - Ruåtsalaiset liikenteessä
Luukku 2 - Tjolöholms slott
Luukku 3 - Asiat, joista en pidä Ruotsissa
Luukku 4 - Jouluvalmisteluja
Luukku 5 - Shit I love
Luukku 6 - Asioita joita arvostan Suomessa
Luukku 7 - Suomalaisuus Ruotsissa
Luukku 8 - Ruotsalainen joulupöytä
Luukku 9 - Ruotsin hevosmaailmaa
Luukku 10 - Kuulumisia
Luukku 11 - Sekoile ruotsiksi!
Luukku 12 - Asiat, joista pidän Ruotsissa
Luukku 13 - Vuoden 2012 hienoimmat paikat
Luukku 14 - Musiikkia
Luukku 15 - Tee- se-itse riikinruotsi
Luukku 16 - Lucia -juhlinnat
Luukku 17 - Au pair: plussat ja miinukset
Luukku 18 - Varberg joulutunnelmissa
Luukku 19 - Miten pakata matkalaukku



Sanotaan heti aluksi, että osaisin pakata matkalaukun tosi hyvin, jos minulla ei olisi aina 250 kiloa liikaa tavaraa. Suoritan maisterin tutkintoa tällä hetkellä matkalaukun täyteen tunkemisessa, prosessissa olen menettänyt jo kolme lohkaistua kynttä. Alkaa olemaan aika hyvässä mallissa!

En tajua, miten tilanne on epätoivoisempi kuin silloin kun tulin Espanjasta - siellä sentään tajusin shoppailevani (ah, Stradivarius....), täällä en tietääkseni ostanut mitään! Silti olen lähettänyt nyt kaksi pakettia kotiin, 14 ja 6kg ja maksanut itseni kipeäksi (MIKSI, voi miksi Ruotsista maksaa paketin lähetys enemmän kun Kanariansaarilta???). Jäi julmust -pullon tuominen kotiin pelkäksi ajatukseksi. Jos edelleenkin jään lentokentällä kiinni liian painavasta matkalaukusta pistän syytökset ystävieni niskoille - mitäs ovat sellaisia että täytyy joululahjojakin ostaa... 

Espanjasta lähetin vain sellaiset olisikohan ollut 25 kiloa kotiin? Lentokentällä laukussani oli silti hieman ylipainoa.... Luulisi että tästä olisi opittu jotain... Postissa niitä hakiessani sain osakseni kummallisia katseita kun osoittelin pakettejani: "Se on tuo tuolla, tiedän, kun oon itse sen lähettäny!" 


Olen kuitenkin käyttänyt matkalaukussa tilan tosi hyvin hyväkseni! Olen muun muassa tyhjentänyt ratsastussaappaideni varsituet ilmasta ja täyttänyt saappaat mm. yhdellä tuliaispullolla ja parilla paidalla! Saappaat pysyy kuosissa mutta tilaa säästyy! Samoin olen tehnyt muiden kenkien kanssa. Pohjalle tukikehikon alle tungin pari vihkoa ja kaikkea pientä sälää - sinne menee hyvin tavaraa! Päällä olevat kaksi suurta taskua tungin täyteen vaatteitani, jotka toivon mukaan lieventävät vähän sisällä olevien tavaroiden iskuja. (Hehee kaverit, pitäkää peukut pystyssä että lahjat on ehjiä vielä Suomessa!) Tuon juomapullon sentään jätin tyhjäksi, vaikkakin nyt ajatellen kyllä sinnekin parit sukat mahtuisivat... (Huomaatteko epätoivoisuutta ilmassa?) 

Olen yrittänyt tunkea tuonne kaikki tavarat jo mitä en tarvitse, ja onneksi melkein kaikki siellä ovatkin. Käsimatkatavaralaukku on myös aivan täynnä tavaraa ja kröh varmaan vähän siellä rajoilla onko se ylipainoinen...... Tämän lisäksi otan vielä pienen käsilaukun johon aion tunkea kamerani ja pidän sormet ristissä ettei kukaan huomaa tavaramäärääni... Pitäisköhän ostaa seuraaville kerroille tämmönen: 


Tuonne pitäisi mahtua 15 kiloa tavaraa! Tämä päällä näyttää ehkä parikymmentä kokoa isommalta kuin oikeasti on ja rumakin se on, mutta mitäs sitä ei tuliaisten vuoksi tekisi... (Ehkä ei kuitenkaan...)

Epätoivoisen projektini vilskeessä (aloituspäivä maanantai) olen tosiaan jo joutunut kokemaan menetyksiä, kolmet kynnet lohkesivat tunkiessani vaatteita pienempään tilaan. Hikeä on valunut ja tavarat on otettu pois laukusta ainakin kaksikymmentä kertaa. Olen muun muassa ollut niin fiksu että pakkasin kaikki liikuntavarusteeni (shortsit yms) alimmaisiksi ja tajusin sitten tänään että ohops, viimeisellä Zumba - tunnilla voisi olla ihan kiva olla vaatteitakin...  Eikun purkamaan!

Tältä näyttää tilanne kuitenkin nyt (tuossa se näyttää jopa inhimilliseltä!). Puman laukku on fiksusti täytetty joululahjoille joiden ympärille on kääritty vaatteita, toivon mukaan pehmusteet riittävät!






Huomenna jatkan epätoivoista yritystäni. Tuonne tarvitsisi vielä tunkea mm. auppari-perheen joululahja, josta Fredrica ja Joanna eivät tietysti malttaneet olla vihjailematta. Ihme ja kumma en kyllä tiedä vielä mitä se sisältää! :D Kuulemani mukaan se ei ole kovin iso... Peukut pystyssä! 

Lentokentillä mottoni on aina: "Hymyile niin ne ei huomaa että matkalaukkusi on aivan liian painava"! Tähän mennessä se on toiminut.... 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti